القائمة الرئيسية

الصفحات

افضل التطبيقات فى استرجاع الصور المحذوفة...استرجاع الصور والفديوهات

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته زوار موقعنا مواقع  Technical X أهلا وسهلا بكم فى موضوع جديد ونتمنى أن تستفادوا منه وان يحل لم مشكلتكم باذن من الله تابع معانا القراءه حتى النهاية. 



الكثير منا يعانى من مشكلة حذف الملفات اذا كانت صور او فديو او حتى ملفات وهذا قد ياتى عن طريق الخطأ او اذا فرمت هاتفك وحذفت جميع البيانات، وطبعا اكيد هيكون عندك صور مهمه او اى ملف ضرورى فتحتاج الى استرجاعها ،فنحن اليوم جئنا لكم ببعض التطبيقات لاستعادة الملفات المفقود سواء أكانت فديو او صورة.





تطبيق ( استرجاع الملفات المحذوفة)

التطبيق حجمة حوالى 3 ميجا 
واخد تقييم على جوجل بلاى 4.1 من5
التطبيق محملة اكتر من 10 مليون 
لو عايز تحمل التطبيق اكتب في جوجل بلاى  تطبيق استرجاع الصور المحذوفة. 
كل اللى عليك بعد ما هتحمل التطبيق هتدخل عليه وتضغط سماح لكى يصل إلى الملفات الموجودة على الذاكرة ثم اضغط على No Thank you ثم اضغط على Back وهنا هيظهر كل الصور الموجودة على الجهاز بالإضافة إلى الصور المحذوفة فأنت تبحث على الملف الذى تريدة وتحمله من التطبيق الى الجهاز وبكل سهولة. 



تطبيق  ( undeleter):

التطبيق حجمة 21 ميجا 
واخد تقييم على جوجل بلاى 3.2
محملة اكتر من 10 مليون 
لو عايز تحمل التطبيق اكتب في جوجل بلاى تطبيق undeleter 
التطبيق ميزته انه يتيح لك أكبر عدد من الصور المحذوفة لكن عيبه انه لا يستطيع استرجاع غير الصور فقط ولا يسترجع الفيديوهات ،كل اللى عليك انك هتدخل على التطبيق تسمح له بكل الصلاحيات والتطبيق سيبدأ فى استرجاع الصور اذا كنت تريد حفظ صورة ما اضغط عليها ضغطة مطولة وستجد علامة الحفظ فوق على اليسار.








تطبيق (استعادة الصور المحذوفة):

حجم التطبيق 5.5 ميجا 
واخد تقييم على جوجل بلاى 4.0 من 5
محملة اكتر من 1 مليون 
لو عايز تحمل التطبيق اكتب في جوجل بلاى تطبيق استعادة الصور المحذوفة 
بعد تحميل التطبيق ادخل عليه ،أعطى له جميع السماحات ثم اختار اللغة حسب بلدك طبعا ،اضغط على التالى ← التالى← إنهاء ،ثم اضغط على تفحص بعمق ستجد التطبيق بدأ في استرجاع الصور سيظهر لك الصور المحذوفة وبعض الصور الغير محذوفة اختار الصورة اللى عايزها انت واضغط على  استعادة وسوف تجد الصور 
المستعادة في الاستديو بكل سهولة. 







تطبيق (WAMR):

حجم التطبيق 18 ميجا 
واخد تقييم على جوجل بلاى 4.6 من 5 يعنى ممتاز
التطبيق محملة اكتر من 50 مليون 
لو عايز تحمل التطبيق اكتب في جوجل بلاى تطبيق Wamr
كل اللى عليك انك هتدخل على التطبيق واعطى التطبيق جميع السماحات هيظهر قائمة ببعض التطبيقات ودى هتحدد منها التطبيقات التى لا تريد حذف الملفات منها ( صور ،فديو ،ملف...) وفعل باقي السماحات التى يطلبهامنك التطبيق ،
وهنا اذا شخص بعت لك رساله سواء أكانت من الواتساب او الانستجرام (التطبيقات التى حدتها ) وقام هذا الشخص بمسحها التطبيق بيديك إشعار ويظهر لك الرساله المحذوفة حتى ان كانت صورة ،كما يعمل التطبيق بتحميل اى حاله سواء في واتساب او انستجرام.






تطبيق (photo recovery app):

التطبيق حجمة حوالى 14 ميجا 
واخد تقييم على جوجل بلاى 3.6من 5
التطبيق محملة اكتر من 1 مليون 
اذا كنت تريد تحميلة اكتب في جوجل بلاى تطبيق photo recovery app 
كل اللى عليك انك هتدخل على التطبيق اضغط على  get start ثم اضغط على  سماح ولكى تقوم باسترجاع الصور اضغط على scan فى الدائرة الزرقاء وسيعطيك خيارين وهما انك اما ترجع الصور أو الفيديوهات وهنا تختار الذى تريد استرجاعه ثم انتظرفترة  حتى يتم الاسترجاع.





وهذه كانت افضل التطبيقات التى وصلت إليها في استرجاع الصور والفيديوهات اخواتى فى الله شكرا لكم لاستكمال القراءه الى هنا ونتمنا ان نكون افدناكم ببعض التطبيقات ونتمنى منكم ان تكتبوا لنا تعليقا لتشجيعنا على الاستمرار ونترككم في امان الله حتى نلقاكم في موضوع آخر باذن الله والى اللقاء والسلام عليكم ورحمة الله. 

تعليقات