القائمة الرئيسية

الصفحات

كيفية الحصول على ٥٠٠ ميجا مجانا لفودافون / نت مجانى شبكة فودافون

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته زوار موقعنا موقع Technical X اهلا بكم اسعد الله يومكم هذا ونتمنى أن تكونوا فى احسن الأحوال ونتمنى أن تكونوا مستمتعين بأسرع انترنت فى مصر وهو شبكة ال 4G. 



تاريخ ال 4G .

في عام ٢٠٠٤ ولأول مرة تم إصدار شبكة سريعه للانترنت وهى ما تعرف بال 4G مكان ذلك من اقتراحات شركة من اليابان وتسمى إن تى دوكومو و التى كانت حينها وما ذالك أسرع من ال3G ب 10 مرات ، ولكن اى علاقه دا كله بال ٥٠٠ ميجا المجانا الخاصه لفودافون.



عرض ال 4G لفودافون 

شركة فودافون قامت بتنزيل عرض من فترة وقالت من سيغير شريحتة من 3G ال 4G  سيأخذ انترنت مجانى قيمته ٥٠٠ ميجا كل يوم لمدة أربع ايام متتالية وهو ما جعل جميع عملاء فودافون يحولون الى ال 4G ليحصلوا على العرض ثم يطلبوا كود لتأكيد حصولهم على العرض سنذكرة في الشرح.



كيفيه الحصول على 500 ميجا لشبكة فودافون؟؟!

اولا تأكد ان شريحتك التى تريد عليها العرض هى تابعه لشبكة فودافون 
ثانيا تأكد ان الهاتف والشريحة بيدعموا ال4G طيب ازاى؟؟ 
اكتب هذا الكود في لوحة المفاتيح وهو نجمة 400 شباك 
سيظهر لك اذا كان هاتفك يدعم ال4G اولا لا وكذلك شريحتك 
ثالثا وهذه أهم خطوة اطلب الكود نجمة 4 شباك واتصل هيردوا عليك ويقلولك جارى تنفيذ طلبك 
رابعا هيجيلك رساله بتقولك  (ليك 500 ميجا ببلاش لما تستخدم ال4G
كلم #4* للاستمتاع بالعرض و لطريقة تشغيل ال4G على تليفونك) 
خامسا اطلب الكود نجمة 4 شباك مرة اخرى هيجيلك رساله بتقولك (دلوقتى معاك 500 ميجا ببلاش صالحين لمدة 24 ساعة على ال4G
علشان مغير شريحتك
كلم #4* كل يوم علشان تستمتع بالعرض من شبكة ال4G رقم 1) 
وبكدا الف مبروك عليك ال ٥٠٠ ميجا 

ملحوظة صغيرة ....

اتاكد انك مشغل البيانات على ال 4G عن طريق انك هتروح الى الاعدادات وتختار الاتصالات  وبعدين تختار شبكات الهواتف المحموله غيرها من ال2G و3G الى ال 4G.


صلاحية العرض.

العرض صالح لمدة 24  ساعة بمعنى اذا حصلت على العرض اليوم الساعه 8 صباحا سوف ينتهى غدا الساعه 8 صباحا وطبعا تقدر تعرف معاك كام عن طريق انك هتدخل على انا فودافون وتختار المزيد وبعدين تختار الموبايل انترنت وهتعرف متبقى كم 
عندما تنتهى الميجات هيجيلك رساله بتقولك ( لقد استهلكت مائة بالمائة من عرض ال4G ) وبكدا تستنى لحد ما اليوم ينتهى واكتب الكود مره اخرى .


مشكلة قد تعارضك!

هناك مشكلة في الحصول على العرض وهى ان العرض لا ياتى لكل الناس وقد ياتى لك رساله اذا كتبت الكود ويقولك ( هذا العرض غير سارى على نظام خطك ) 
اذا قابلتك هذه المشكلة كل ما عليك هو انك سوف تحول البيانات من ال 4G الى 3G وتنتظر مدة من يومين الى اسبوع حتى يأتي لك رساله وتقول لك ليك ٥٠٠ ميجا ببلاش لما تستخدم ال 4G وهنا هتحول البيانات الى ال 4G وتكتب الكود مرة أخرى وسوف تحصل على العرض باذن الله .




اخواتى في الله هذا ما لدينا اليوم ونتمنى أن نكون افدناكم تحصل موضوعنا على أعجابكم ونتمنى أن تكونوا استفدتم من هذا المقال المتواضع وكان معكم اخوكم فى الله كاتب الموقع نتمنى منكم دعوة لنا وان تترك لنا تعليق لكى نستمر فى هذه النوعيه من المقالات ونعدكم اننا سوف نعمل جاهدين لكى نقدم لكم افضل العروض ،ونترككم لحين ان نلتقى فيما بعد في موضوع آخر والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. 
 

تعليقات